SAMOOBSLUŽNÁ FIREMNÍ RESTAURACE A DIGITÁLNÍ SVĚT

  1. Co si můžeme pod samoobslužnou restaurací představit?

    Příjemný gastro provoz s pestrým výběrem chutného jídla a nápojů ale bez personálu. Zákazník si vybere z inteligentního výdejního zařízení jídlo podle svých preferencí, ohřeje si jej v mikrovlnné troubě, a zkonzumuje ho buď přímo z obalu, nebo si jej naloží na talíř. To vše v prostředí, které vypadá jako restaurace a ne staniční bufet. Právě v tomhle mám společníka, který dokázal mé představy o designu překonat a dát obsahu atraktivní a funkční obal. Potom si to po sobě i uklidí téměř obdobným způsobem jako ve „food courte“ obchodního centra, kde možná bude mít možno vložit talíř a příbor do myčky nádobí. Na to jsme už věřím i kulturně připraveni.

2. Je už něco takového na Česku?

Pokud máme dobré informace, tak nic obdobného co připravujeme není nejen na Slovensku, ale ani v okolních zemích. Jisté vývojové stupně jsou kolem nás ale už pár desetiletí. Nevymysleli jsme kolo, ale přicházíme s jeho inovací, která je v mnohém unikátní. Paralela asi jako u Steva Jobsovi. Snažíme se vylepšit něco co tady je až tak, že s dodavateli našich technologií už máme i „chráněná“ řešení. Vending jako výdejní zařízení na nápoje, snacky, kávu které dnes můžete vidět na více a více místech a to jsou naši předchůdci, kteří nám v značném již prošlapali cestu. My máme technologicky, roboticky a také ergonomicky vyspělejší řešení a významné inovace. 

3. V čem jste tedy jiní a co všechno nám takové řešení umí nabídnout?

Jak jsem již naznačil, pracujeme s novými vending zařízeními, která jsou hned na první pohled. Výdej zboží je výšce pasu a proto se nemusíte ohýbat. Pro někoho detail a pro někoho už první podání ruky servisu „nad úrovní“. Výběr vašeho jídla si volíte přes dotykovou obrazovku, kde máte kompletní informaci nejen jak jídlo vypadá, ale také jaké má složení kolik má kalorií, který šéfkuchař ha například navrhl, ale také kolik stojí. K tomu si umíte zvolit i recept na jeho přípravu nebo si prohlédnout krátké informační video. V pozadí nám už běží z pohledu GDPR anonymizovaná ale stále velmi detailní data o to, co, kdy as čím si někdo koupil. Po krátké době umíme mít vysoce predikční model o tom kolik má místo stálých zákazníků, a kolik přespolních, kdy chodí a co preferují, kdy je tedy čas na dozásobení a čím, nebo kdy a jaké výprodejové akce nabídnout. Naši dodavatelé jídel si v zásadě umí podle nás začít řídit výrobu. Na náš provoz takto nepotřebujete žádnou kuchyni ao to může být obslužný prostor mnohem větší, nebo naopak i v relativně malém prostoru využije jeho maxima. No a asi největší šetření kromě obsluhujícího personálu je že nepotřebujete ani kuchaře a jejich pomocníky

4. Mluvíme zde o jídle a jeho prodej a konzumace je o přísných hygienických normách. Jak jste připraveni na tohle?

Jedna z vůbec asi největších výhod našeho řešení je právě hygiena a bezpečnost stravování. Máme odbornou způsobilost k provozu veřejného stravování, a jsme si vědomi co vše je třeba splňovat při prodeji a konzumaci jídla. Naše vendingová ale i chytrá zařízení (k nim asi samostatně později) dokáží sledovat expiraci jídla a v případě, že se do té doby neprodá, tak nebude vůbec vydána. To je ochrana zdraví spotřebitele. Abychom ale předešli odpadu, který v rámci naší legislativy už neumíte využít ani jako pokrm při chovu zvířat (končí v kafilérii), tak v rámci našich informačních technologií v rozumném předstihu nabízíme automatické slevy, které nabíhají v noci, nebo přes identifikovatelné „slabší“ návštěvnosti již 5 dní. Zde lze cítit i sníženou uhlíkovou stopu. To že skladování a přeprava musí splňovat teplotní limity bereme jako samozřejmost. Naše zařízení umí udržovat teplotu od -18 do 6 stupňů Celsia.

 
5. Budete prodávat i zmrzlinu, když mluvíte o -18 stupních 😊 ?
 
Reálně zvažuje v létě určitě i zmrzlinové dezerty, ale prioritně jde o šokově zmrazovaná jídla. Tím se asi dostáváme ik nabídce a to, co dělá v konečném důsledku naše řešení gastro službou. Tak jsme dlouho hledali a zkoušeli různé výrobce vendingových a smart zařízení, tak si vybíráme i dodavatele jídla. Dnes máme tři a jedním z nich je-li výrobce mraženého jídla. Konkrétně šokově mraženého, ​​což poměrně velký rozdíl, od mraženého masa co si koupíte v potravinách. Jídlo po zahřátí v mikrovlnce o výkonu 720 W je za 4-5 minut čerstvé k nepoznání od toho, jak by bylo připraveno opravdu v ten den kuchyni. Máme takto v nabídce přes 30 druhů převážně těstovin z Itálie, kde kromě barvy, chutě a vůně je přísným kritériem aby to aby to bylo „al dente“, což skutečně také je. Kromě šokově mražených jídel máme i šokově chlazená jídla a dnes už takto naše nabídka dosahuje více než 150 jídel a více než 20 druhů polévek. To nám umožňuje tvořit 10 jídlové menu 15 týdnů po sobě.
 
 

6. Umíte skutečně konkurovat běžné restauraci, a kdo jsou vaši hlavní zákazníci?

Položme si nejprve otázku zda chceme konkurovat prestižní restauraci a současně jak se správně ptáte i kdo jsou naši hlavní zákazníci. Veřejné stravování tímto způsobem asi ještě u nás boom nezažije. Nedělní knedlík nebo řízek od mámy či manželky asi bude stále mnohým z nás bližší. Upřímně? Já sám nemám doma mikrovlnku a jídlo z krabičky jsem si nikdy nekupoval z důvodů, které stále ještě mnozí z nás mají. To není zdravé a nemůže to být chutné. Jak se často stává, i tento projekt se narodil jako sekundární projekt. Jako distributor vending zařízení jsme byli osloveni výrobcem hotových jídel. Už v té době pár měsíců zkoušeli na výdej sice sofistikovanější ale v jistém slova smyslu standardní vendingových zařízeních. Měli problém se spolehlivostí, daty a kapacitou. Jejich požadavky byly či umíme poskytnout právě v těchto kritériích to, co očekávají. Jejich zařízení bylo ve výrobním závodě na okraji města s třísměnným provozem a 650 zamastenci. Po roce testování našeho řešení se s denní kapacitou téměř 200 a výdejem 80 porcí vydalo přes 30.000 jídel. Porúch bylo asi 20, což je 0,067%, což je neuvěřitelných 99,93%. Dnes již daná společnost objednala i pro svůj druhý provoz 3 další zařízení takto bude mít asi 1800 zaměstnanců přístup k chutnému jídlu 24/7. Podotýkáme, že přes oběd tam mají standardní kantýnu od 11:00 do 14:00. S daným výrobcem jídel jsme podepsali smlouvu o strategické spolupráci, a dnes v rámci našich hlavních činností přibyla gastronomie. Odpovědí na otázku kdo jsou naši zákazníci je tedy společnosti, které nemají standardní možnosti zabezpečení stravy pro zaměstnance, a ne nutně jen proto, že z pohledu legislativy to musí. Náklady na kuchyni jsou oproti nám řádově vyšší (energie, hygiena a zaměstnanci), ai v případě zabezpečení stravy přes donášku je mnohdy problém s kvalitou, časem, administrací objednávek a odhadem množství. No a představte si kolik prostoru umíte zrušením kuchyně nebo výdejny ušetřit a změnit na cokoli smysluplnějšího, i například velikost samotné jídelny.

7. Proč se tedy pouštíte do věřených samoobslužných jídelen?

Ano, již první prezentace a ochutnávky jídel u výrobních ale i administrativních potenciálních zákazníků ukazují, že toto hřiště je nepokryté. Nikdo sice nečekal na nás, a lidé dnes mají všechny možné formy stravy kde tedy převládají kuchyně, výdejny a donáška, vedle nošení si jídla z domu nebo blízká restaurace a směnu. Stále je ale problém s časem a kvalitou. My jsme v zásadě donesli kvalitní restauraci přímo na pracoviště as vysokou kvalitou a pestrostí jídla, při potřeba minimálního prostoru. Na 1,5 metrech čtverečních je ba kope 150 až 200 porcí během celého dne. Proč tedy veřejná samoobslužná restaurace? Máme k tomu dva až tři důvody. První je ten, že pokud se nám nepodaří s naším řešením uspět „shora“ tak o nás řeknou zaměstnanci ve své firmě přes osobní zkušenost. Dnes už vidíme, že dobře „usazení“ dodavatelé udělají vše proto, aby svého zákazníka neztratili. Pokud dokážou dodavatel kvalitní služby a jídlo, tak se jim to bude dařit; pokud ale nejsme možná i pro ně alternativou například přes franchising, který již připravujeme. Druhým důvodem je přesvědčit ty jak jsem byl ai že kvalitní jídlo se dá najít i v krabičce, a možná ještě kvalitnější než v průměrné restauraci, neboť skutečně některé recepty mají naši dodavatelé od šéfkuchařů se zkušeností na úrovni Michelin restaurace. Třetím důvodem může být fakt, že ulice dnes často nenabízí téměř žádnou možnost rychlého a kvalitního stravování a donáška všeho a všude a kdykoli je po pandemii novým fenoménů životního stylu. Navštívili jsme všechny naše výrobce jídla a všichni rostou v objemu meziročně dvouciferným číslem. Někteří v zásadě nepokrývají poptávku, to znamená, že se krabičkové jídlo už začíná dostává i do domácností a vysokým tempem. Zaměstnanost obou živitelů domácnosti, nečekané návštěvy a prostě neprodávání „kuchařského“ řemesle mezi generacemi znamená že rychle a kvalitně se najíst v užším, nebo širším kruhu (o oslavách a house párty už ani nemluvím) má dnes řešení. Jídlo z naší non-stop restaurace. Pokud tam jsme se ještě nedopracovali, i když už dnes pracujeme s poměrně sofistikovanými zřízeními. Jídlo nám dodávají výrobci, které si pečlivě vybíráme. Dnes spolupracujeme se třemi výrobci, všichni jsou mimo Slovensko a v nabídce máme již 150 hlavních jídel a přes 20 polévek. Jídlo k nám přichází baleno v krabičkách a je buď šokově zchlazené, nebo šokově zmražené. Po ohřevu v mikrovlnce je na úrovni čerstvého jídla z restaurace.

8. Může jídlo z krabičky chutnat jako čerstvě uvěřené jídlo z kuchyně?

Technologie ve zpracování hotových jídel a jejich uchovávání se za posledních pár let pohnuly neuvěřitelným způsobem. Pandemie k tomu určitě přispěla. Máme za sebou spolu s našim významným dodavatelem víceletý test v České republice, kde naše technologie vydává téměř 100 jídel denně. Zpětná vazby je výborná. Máme v nabídce velmi široké menu a na své si přijdou fanoušci standardní rakousko-uherské kuchyně, nevyjímají ani noky, ale i vegetariáni, vegani, milovníci těstovin nebo asijské kuchyně, případně lidé s intolerancí na lepek případně laktózu. Mnozí z nich jako první dívají etiketu a hledají konzervanti, Éčka a jiné chemické přídavky. Nic nenajdou. Jediným konzervantem, Již asi 6 měsíců v rámci našich prezentací u potenciálních klientů děláme i ochutnávky jídel. Měli jsme se společníkem skromná očekávání a abychom si neudělali ostudu (oba jsme měli poměrně rezervovaný postoj k takovému stravování), tak jsme v rámci „tréninku“ začali u kamarádů, kteří buď mají vlastní restauraci, nebo jsou dokonce kuchaři. Výsledek, který nás ještě více přesvědčil, že jde správným směrem. Některé reference byly až na úrovni „blind testu“ (slepého testu), že pokud bychom to dali rovnou na talíř, tak nikoho krabička nebo mikrovlnka ani nenapadne. A kdo nevěří, ta, ten je vítáni v naší první non stop restauraci v Kesselbaueri v Praze.

error: Content is protected !!